Salta fins al contingut

Inici de sessió remot dins del sistema

La KDE Linux admet dos mètodes d'iniciar sessió com a usuari en el sistema des d'un altre sistema:

  • Gràficament, mitjançant el Protocol d'escriptori remot (o «RDP», Remote Desktop Protocol).
  • En una finestra de terminal, mitjançant Secure Shell (o «SSH»).

Utilitzar RDP gràficament

Este mètode permet interactuar amb el sistema com si l'utilitàreu normalment.

Per a habilitar l'accés remot mitjançant RDP, feu el següent:

1. Habiliteu el sistema per a l'accés RDP

  1. Llanceu l'aplicació Configuració del sistema.
  2. En la barra lateral, desplaceu-vos cap avall al grup Seguretat i privadesa i cliqueu damunt Escriptori remot.
  3. Davall Usuaris del sistema, deu clic damunt d'un compte d'usuari de la llista per a habilitar-lo per a l'ús de l'escriptori remot.
  4. Cliqueu damunt de l'interruptor Activa el servidor RDP en el cantó superior dret de la finestra.
  5. S'escoltaran una o més adreces de xarxa prop de la part superior de la finestra. Informeu-ne una com a mínim.
  6. Per a habilitar el sistema per a l'inici de sessió remot cada vegada que s'inicia i l'usuari que heu indicat ha iniciat sessió, cliqueu damunt de la casella de selecció Inici automàtic en iniciar la sessió.

2. Connecteu mitjançant una aplicació client de RDP en un altre sistema

  1. Des d'un altre sistema de la mateixa xarxa, instal·leu una aplicació client de RDP. Per a trobar-ne algun, busqueu «client RDP» en la botiga d'aplicacions/gestor de programari de l'altre sistema. KDE en té un anomenat KRDC, però altres també haurien de funcionar.
  2. Llanceu l'aplicació client de RDP.
  3. Quan se vos demane que introduïu una adreça de servidor, escriviu l'adreça de xarxa de la màquina remota que heu escrit anteriorment i premeu la tecla Retorn.
  4. Quan se vos demane que introduïu les credencials, escriviu el nom d'usuari del compte que heu habilitat per a l'ús de RDP en la màquina remota i la seua contrasenya. Deixeu en blanc el camp «Domini».

Terminal utilitzant SSH

Este mètode permet interactuar amb el sistema com si estiguéreu en una finestra de terminal local.

1. Habiliteu el sistema per a l'accés SSH

  1. Llanceu l'aplicació Konsole.
  2. Executeu systemctl enable --now sshd. Quan se vos demane l'autenticació, feu-ho.
  3. Verifiqueu que el servei SSH s'ha llançat executant systemctl status sshd. Si funciona, veureu «Actiu: actiu (en execució)» esmentat en algun lloc.
  4. Introduïu l'adreça IP del sistema executant ip address. Busqueu en «inet» la primera entrada que no siga «lo»:

Representació de trobar l'adreça IP correcta

2. Connecteu mitjançant SSH en un altre sistema

  1. Des d'un altre sistema de la mateixa xarxa, obriu una aplicació de terminal que trieu.
  2. Executeu ssh [nom d'usuari d'un usuari en l'altre sistema]@[adreça IP de l'altre sistema]. Per exemple, per a iniciar sessió com l'usuari «alex» en un sistema que tinga l'adreça IP «192.168.1.1», executeu ssh alex@192.168.1.1.
  3. Quan es demane, introduïu la contrasenya de l'usuari que hàgeu especificat.

Article escrit per d'acord amb la llicència CC-BY-4.0.